Referat GF, 22. marts 2026
Molich X Meterklubben
Sted: Nyborg Sejlkub
Fremmødt var:
DEN: 1, 22, 19, 21, 36, 63, 12, 29, 33, 44, 27
1/ Valg af dirigent
Gisela blev valgt til dirigent og hun meddelte at bestyrelsen burde have sendt en dagsorden ud på mail fremfor blot at lægge den ud på facebook. Bestyrelsen husker dette til næste gang.
2/ Formandens beretning V/Søren Moesgård
Formandens beretning blev godkendt
3/ Årsregnskab V/Claus Christensen
Regnskabet blev godkendt. En diverse post på 16.000 blev forklaret med at de 9000 var for transport og 7000 for jubilæumsplatte og medaljer – til kommende sejladser. Beholdningen i kr er nedadgående og udgift til hjemmesiden er godt 9000 kr som betales d.d. 2026.
4/ Fastsættelse af kontingent for 2027
Bestyrelsen fik opbakning og godkendt kontingent forhøjelsen til 400kr – for 2027
5/ Valg til bestyrelsen. Følgende er på valg:
Formand; Søren Moesgård D36 genvalgt.
Bestyrelsesmedlem; Thomas Ebert D1 genvalgt
Bestyrelsesmedlem – Gregers Gregersen, suppleant; D29 genvalgt
6/ Valg af revisor for 2026:
Jan Ebert genvalgt
7/ Klubbens digitale platforme
Hjemmesiden blev taget vel imod – og der var ros til Hannibal og Søren Moesgård for arbejdet. Det blev aftalt at der bliver udsendt information om dato for lancering samt en opfordring til alle medlemmer og at give tilsavn for at der er en offentlig medlemsliste med telefon og e-mail. Man kan frivilligt bede om at der ikke er noget tlf og mail.
8/ Sejladser og aktiviteter i 2026
”Først Fyn Rundt” og Helsingør med Hven rundt gentages som nøglesejladser
Bestyrelsen er åben overfor andre tiltag – også i jylland.
9/ Molich støbeformen
Bestyrelsen gav orientering om erhvervelsen af støbeformen
”Fjordens bådebyggeri” blev præsenteret ved ejeren ”Thomas”
11/ Indkomne forslag
Intet
12/ Evt.
Intet
Foredrag
Rasmus Fredsted viste sit flotte renoveringsprojekt på DEN 21. Båden er endnu ikke navngivet. Med fotos og fine konstruktionstegninger af alle trim detajler viste Rasmus – som både er sejlmager og designer.
Søren/formand.
25/3 2026
